کنسرت ارکستر نوای آفتاب
Loading...
برایان اینو / ‌Brian Eno

برایان اینو / ‌Brian Eno

0 دنبال کننده
تک ترک
تک ترک
تک ترک
تک ترک
تک ترک
تک ترک
تک ترک
تک ترک
تک ترک
تک ترک
تک ترک
تک ترک
تک ترک
تک ترک
تک ترک
تک ترک
تک ترک
تک ترک

آیتمی برای نمایش وجود ندارد.

برایان اینو / ‌Brian Eno

برایان پیتر جورج سنت جان ل باپتیست د لا سال انو[† 1] (/ˈiːnoʊ/؛ زادهٔ ۱۵ مه ۱۹۴۸)، که با نام مستعار Eno نیز شناخته می‌شود، یک موسیقی‌دان، ترانه‌سرا، تهیه‌کننده موسیقی و هنرمند بصری انگلیسی است. او بیشتر به خاطر مشارکت های پیشگام خود در موسیقی محیطی و الکترونیک، و برای تولید، ضبط و نوشتن آثار در موسیقی راک و پاپ شناخته شده است. Eno که خود را "غیر موسیقیدان" توصیف می کند، به معرفی مفاهیم و رویکردهای غیر متعارف به موسیقی معاصر کمک کرده است. او به عنوان یکی از تأثیرگذارترین و مبتکرترین چهره های موسیقی عامه پسند توصیف شده است. در سال 2019، او به عنوان عضوی از Roxy Music وارد تالار مشاهیر راک اند رول شد.[

اینو که در سافولک به دنیا آمد، نقاشی و موسیقی تجربی را در مدرسه هنر کالج مدنی ایپسویچ در اواسط دهه 1960 و سپس در مدرسه هنر وینچستر خواند. او در سال 1971 به گروه راک گلم Roxy Music به عنوان نوازنده سینتی سایزر آن پیوست و قبل از ترک در 1973 دو آلبوم را با آنها ضبط کرد. سپس تعدادی آلبوم پاپ انفرادی منتشر کرد که با Here Come the Warm Jets (1974) شروع شد و موسیقی مینیمال را بررسی کرد. با ضبط های تاثیرگذار Discreet Music (1975) و Ambient 1: Music for Airports (1978) که دومی اصطلاح "موسیقی محیط" را ابداع کرد.

در کنار کارهای انفرادی خود، اینو در دهه 1970 مکرراً با نوازندگان دیگری از جمله رابرت فریپ (به عنوان بخشی از گروه دوتایی فریپ و انو)، هارمونیا، کلاستر، هارولد بود، دیوید بووی و دیوید برن همکاری کرد. او همچنین با کار بر روی آلبوم‌های جان کیل، جان هاسل، لاراجی، Talking Heads، Ultravox و Devo و همچنین مجموعه‌ای بدون موج No New York (1978) خود را به عنوان یک تهیه‌کننده محبوب معرفی کرد. در دهه‌های بعدی، انو به ضبط آلبوم‌های انفرادی و تولید برای هنرمندان دیگر، از جمله U2، Coldplay و پیتر گابریل، و از جمله دانیل لانویس، لوری اندرسون، گریس جونز، اسلودایو، کارل هاید، جیمز، کوین شیلدز و دیمون آلبارن ادامه داد. .

Eno که به دوران دانشجویی خود بازمی‌گردد، در رسانه‌های دیگری از جمله نصب صدا، فیلم و نویسندگی نیز کار کرده است. در اواسط دهه 1970، او به طور مشترک Strategies Oblique را توسعه داد، دسته‌ای از کارت‌هایی که حاوی کلمات قصار بود که هدفشان تحریک تفکر خلاق بود. از دهه 1970 به بعد، نصب‌های او شامل بادبان‌های خانه اپرای سیدنی در سال 2009 و تلسکوپ لاول در بانک جودرل در سال 2016 می‌شود. انو که مدافع طیف وسیعی از اهداف بشردوستانه است، در مورد موضوعات مختلف می‌نویسد و یک عضو موسس Long Now Foundation. فعالیت سیاسی مدرن او همچنین شامل آگاهی از تراژدی غزه قبل از و در طول درگیری 2023-24 غزه-اسرائیل، آگاهی از تغییرات آب و هوا، ضد توریسم [ و آزادی و آزادی است. جولیان آسانژ.

00:00
00:00
لیست پخش
player image
آفرین
علیرضا عصار