//
Loading...
نورا کرول-رزنباوم / Nora Kroll-Rosenbaum

نورا کرول-رزنباوم / Nora Kroll-Rosenbaum

0 دنبال کننده
تک ترک
تک ترک
تک ترک
تک ترک
تک ترک
تک ترک
تک ترک
تک ترک
تک ترک
تک ترک
تک ترک
تک ترک
تک ترک
تک ترک
تک ترک
تک ترک
تک ترک
تک ترک
آیتمی برای نمایش وجود ندارد.

نورا کرول-رزنباوم / Nora Kroll-Rosenbaum

نورا کرول-روزنبام، برنده جایزه گرمی و آهنگساز آموزش‌دیده مدرسه جولیارد، در شهر نیویورک متولد شد. او از کودکی با گوش دادن به موسیقی کلاسیک، تئاتر موزیکال و موسیقی فیلم بزرگ شد و به‌عنوان هنرمندی بسیار ماهر و بااستعداد شناخته می‌شود. در این مصاحبه، نورا درباره تجربیات خلاقانه خود، روابط و تأثیراتی که بر کارش داشته‌اند صحبت می‌کند. او همچنین به دستاوردهای حرفه‌ای خود، از جمله تأسیس VisionIntoArt، یک شرکت تولید غیرانتفاعی در نیویورک که همراه با پائولا پرستینی در دوران تحصیل در جولیارد راه‌اندازی کرد، اشاره می‌کند.

در این قسمت از Beyond Casual Observation، تصمیم گرفتم تنها این مصاحبه را منتشر کنم و در آینده به بررسی فیلمی بپردازم که طراحی صدا و موسیقی متن آن، یک تجربه شنیداری منحصربه‌فرد خلق کرده است. من بسیار خوش‌حالم که توانستم با نورا گفت‌وگو کنم و از زمانی که برای این مصاحبه اختصاص داد، قدردانی می‌کنم. همکاری با او در این پروژه لذت‌بخش بود و امیدوارم از خواندن آن لذت ببرید.

Scene Point Blank: از نظر فنی، تفاوت‌های بین آهنگساز، هماهنگ‌کننده موسیقی و میکسر موسیقی چیست؟

نورا کرول-روزنبام: من عاشق مشارکت در موسیقی به روش‌های مختلف هستم. ضبط، میکس، آهنگسازی، طراحی و اجرای قطعات موسیقی، همگی بخش‌هایی از فرآیند خلق یک اثر موسیقایی هستند که برای من بسیار رضایت‌بخش است. به‌تدریج متوجه شده‌ام که جنبه‌های فنی عمیق، به‌ویژه در زمینه میکس و ضبط، بر شیوه آهنگسازی من تأثیر گذاشته‌اند. من از همان ابتدای کار روی یک قطعه، به‌صورت جامع‌نگر فکر می‌کنم — چگونه روش ضبط می‌تواند بخشی از صدای موسیقی باشد؟ چگونه میکس می‌تواند هدف فیلم را منعکس کند؟ و چگونه تولید موسیقی می‌تواند به‌صورت ارگانیک با آهنگسازی موسیقی متن ترکیب شود؟

Scene Point Blank: شما زیر نظر میلتون بابیت، که پیشگام در استفاده از فناوری در موسیقی الکترونیک بود، تحصیل کردید. چگونه فناوری‌های موسیقی بر حرفه و هنر شما تأثیر گذاشته‌اند؟

نورا کرول-روزنبام: من هر روز از فناوری موسیقی استفاده می‌کنم، اما همچنان از مداد و کاغذ نیز بهره می‌برم. هر دو به یک اندازه اهمیت دارند. فناوری به شما امکان می‌دهد تا به کار خود گوش دهید، به‌ویژه در قطعات طولانی‌تر، و از نظر من بسیار مفید است. من دوست دارم موسیقی را در حین کار روی کاغذ ببینم، بنابراین مداد و کاغذ ابزارهای مهمی برای من هستند. من از ابزارهای حرفه‌ای استفاده می‌کنم و همکاری با نوازندگان از سراسر جهان را بسیار لذت‌بخش می‌دانم.

میلتون معلمی فوق‌العاده بود. او به من یاد داد چگونه فکر کنم و سؤال بپرسم که چرا و چگونه موسیقی خلق می‌شود. او بیشتر به پرسش‌ها علاقه‌مند بود تا پاسخ‌ها. این نگرش برای من بسیار ارزشمند است. موسیقی پر از امکانات و انتخاب‌های بی‌پایان است.

Scene Point Blank: طرفداران می‌توانند با نگاه به سوابق شما، پیشرفت حرفه‌ای‌تان را دنبال کنند، اما لطفاً یک لحظه یا تصمیم به‌یادماندنی از دوران تحصیل یا حرفه خود را توصیف کنید.

نورا کرول-روزنبام: من تجربیات فوق‌العاده‌ای داشته‌ام! عاشق کار با نوازندگان هستم. یکی از لحظات برجسته برای من، رهبری یک ارکستر بزرگ بوده است. این تجربه به من انرژی می‌دهد و مانند نسخه ورزشی آهنگسازی است.

همکاری با همسرم، آهنگساز لورا کارپمن، نیز بسیار ویژه است. ما تجربیات موسیقایی شگفت‌انگیزی را با هم داشته‌ایم، از ضبط آثار جسی نورمن و کوست‌لاو، تا سفر با رافائل سعدیق و کامن به کوبا، بردن جایزه گرمی، و همکاری در آهنگ‌سازی و میکس موسیقی برای آثار مختلف مانند Underground و فراتر از آن.

اخیراً نیز یک استودیوی جدید ساخته‌ایم. این استودیوی شفاف و پرنور روی شن‌های ساحل لس‌آنجلس قرار دارد. در حالی که بسیاری از افراد فضاهای تاریک و بسته را ترجیح می‌دهند، ما این محیط روشن و الهام‌بخش را برای خلق موسیقی انتخاب کرده‌ایم. ساخت این استودیو یک دستاورد بزرگ بود و ما از زمان گذراندن در این فضای جدید لذت می‌بریم.

00:00
00:00
لیست پخش
player image
ساعت دیواری
محسن چاوشی